Hebrew English

הכרות עם מרתון & רולרבליידס


"לפני בערך 2,490 שנים פידיפידס רץ 42 ק"מ מהעיר מרתון אל העיר אתונה, כדי להודיע בעיר על ניצחון צבאי, הטיול שלו היה הרבה יותר קל לו רק היו לו גלגלים....."


טרנד המרתונים תופס תאוצה רבה בעולם ובמקביל השפיע על עולם ההחלקה על רולרבליידס.
המרתונים מופיעים בעולם ברוב הערים הגדולות ובמקביל מהווים חלק מאליפות העולם לקבוצות ומחליקים בודדים.
כיום נפוצים המרתונים בעיקר באירופה אך במקביל גם מקבלים ייצוג במדינות רבות אחרות כמו ארה"ב או קולומביה.
ישנן הרבה תוכניות טובות על מנת להתכונן להחלקת מרתון, שהוצגו ע"י מחליקי עלית ומאמנים מהדרג הראשון, רובן נפוצות באינטרנט.
מרתונים מסביב לעולם מושכים את מחליקי העלית והרבה מחליקים תחרותיים, אך הרוב הקובע והגדול ביותר של מחליקים הינו מחליקים ה Fitness העממים שמגיעים באלפים.
בדומה לתחרות ב Speed Skating גם בהחלקה רציפה ישנה תחרות אישית כנגד הזמן ושאיפה לתוצאה בזמן הקצר ביותר, החלקה למרחק מרתוני או חצי מרתוני בכבישים סגורים וקהל שמריע גורמת לפרץ אדרנלין שדוחף אנשים להתאמץ על מנת להגיע לריצוי עצמי ומיצוי יכולת אישית.
מספר אירועים מציעים אף מרחק החלקה לחצי מרתון (21.1 ק"מ בקירוב) על מנת למשוך מחליקים מכל הגילאים ובכל רמות הכושר, בשנת 2011 יצא לפועל חצי המרתון הראשון בת"א,ישראל.
מרתונים מוגדרים כ Outdoor race (מרוץ בכבישים פתוחים) והם לרוב עוברים בשטחים עירוניים וכבישי אספלט.
בספורט ההחלקה המהירה, המחליקים מצוידים בציוד מהרמה הטובה ביותר, נעליים אשר עשויות מסיבי-פחם Carbon עם גלגלים מיוחדים למהירות גבוהה על אספלט במגוון גדלים של 90-110 מ"מ, וחליפות החלקה אווירודינאמיות מעוצבות במיוחד.
מרתון ברלין מקיים מידי שנה פסטיבל החלקה עולמי, שאליו מגיעים כ 10,000 מחליקים מרחבי העולם, מרתון ברלין בהחלקה הינו החביב ביותר על הישראלים וזוכה לייצוג נכבד מידי שנה.
בכל ההחלקות נדרשו המחליקים להיות עם קסדה תקינה, בתחרויות בכבישים פתוחים אף נהוג להגיע עם מגני ידיים. (ע"פ תקנות משטרת ישראל, בישראל זו חובה)


מספר סיבות לבצע מרתון בהחלקה עם רולרבליידס :
• החלקה על רולרבליידס היא כיף
• השגת יעדי כושר אישיים
• הצבת אתגר אישי ומתמשך
• ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ולקחת חלק בתחרות
• אפשר להגיע עם כל המשפחה לבילוי ספורטיבי


במרתוני החלקה ניתן להשתתף כחלק מקבוצה, נבחרת, או באופן עצמאי, ציוד הקצה למחליקי עלית עשוי להיות יקר ויכול להגיע לכמה אלפי שקלים, לרוב יאלץ המחליק לייבא אותו באופן אישי מחו"ל, אך ציוד ברמת הכניסה לעולם ההחלקה הוא סביר ואף זול ביחס לשאר ענפי הספורט המקבילים.
על מנת להרשם למרתון ת"א, ניתן להיכנס לקישור: http://www.tlvmarathon.co.il/

Share

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה