Hebrew English

אירובי או אנ-אירובי


נתקלתי בשאלות לגבי סוגי אימונים שונים, העלו שם נק' מעניינת בנושא הרולר, לשם כך אני מצרף מאמר בנושא.

"מה אומר כל אחד מהשמות האלו? מה ההבדל? לאיזה צורך מיועד כל אחד מהם? מה יותר מתאים לי? מה כדאי לי יותר לעשות?" זהו רק קומץ קטן מתוך השאלות בנושא.

אז אנסה לעשות מעט סדר בבלאגן ולענות על השאלות. מתוך הנחה שכתבה זו מיועדת לאנשים שאימון גופני אינו המקצוע שלהם אשתדל באופן מיוחד להשתמש בכמה שפחות מונחים מקצועיים ואשאיר את ההסברים כמה שיותר פשוטים ומובנים.


אימון אירובי מעלה את הדופק ושורף קלוריות (cc by Thinq Fitness)


מה ההבדל בין אימון אירובי לאימון אנאירובי?

>אימון ארובי

הוא אימון אשר אפשר לבצע לאורך זמן (רצוי מעל לחצי שעה) בדופק גבוה יחסית. לא נכנס כאן לנוסחאות אבל מדובר בין 65%-85% מהדופק המקסימלי שלנו. מהו הדופק המקסימלי שלנו? 220 לגברים או 226 לנשים, מינוס הגיל.

זה יכול להיות אימון של הליכה מהירה, ריצה, אופניים, חתירה, שחייה, ריקוד ועוד. מה שמאפיין את סוגי הפעילות האלו הוא שהן מתבצעות כך שאנחנו בעצם חוזרים על אותן תנועות למשך זמן ממושך.



> אימון אנאירובי


אימון הכולל עבודה לפרקי זמן קצרים עם מנוחה ביניהם, כאשר העבודה על השרירים היא עבודה של התנגדות. זו יכולה להיות התנגדות של משקל הגוף או התנגדות בעזרת אביזרים כמו למשל משקולות או גומיות.


מה מטרתו של כל אחד מסוגי האימון?

> אימון אירובי

שיפור של סיבולת לב/ריאה ושריפת אנרגיה או בשמה החביב עלינו יותר: שריפה של קלוריות



> אימון אנאירובי


חיזוק של השרירים וחיטובם מה יותר כדאי לעשות, אימון ארובי או אנארובי? שאלה בעייתית, משום שהמצב שהכי בריא וטוב לנו הוא לשלב את שניהם, לאו דווקא באותו אימון למרות שזה בהחלט אפשרי. משום שרובנו מוגבלים בזמן, כדאי לדעת מראש מה המטרה העיקרית שלנו ולרובנו ישנה יותר ממטרה אחת.

צריך להבין ששני סוגי הפעילות משלימים למעשה אחד את השני וכמו שאני רואה את זה, אין זה מומלץ לוותר על אחת, אם מסתכלים על התמונה השלמה.


רוצים להנות מכל היתרונות שנותנת לנו פעילות גופנית? תאלצו למצוא דרך לשלב בשגרת האימונים שלכם גם פעילות ארובית וגם אנאירובית.

חישבו על זה כך, שילוב של שניהם יקרב אתכם למצב בו תוכלו לשפר הרבה מדדים גופניים בו זמנית.

בריאות מערכת הלב והריאות, משקל תקין, כוח, מראה מחוטב, יציבה נכונה ואסטטית ובואו לא נשכח את הנפלאות שעושה פעילות גופנית לנפש שלנו.


כמה פעמים בשבוע כדאי לי להתאמן בכל אחד מסוגי הפעילות?

> ארובי

אם רוצים לרדת במשקל, מומלץ על 4-5 אימונים אירוביים בשבוע ואם המטרה היא שימור מצב קיים אפשר להסתפק גם בשלושה אימונים בשבוע.

כל אימון כזה יכול להמשך בין 30-60 דקות.


> אנאירובי

לצורך חיזוק וחיטוב שרירי הגוף ובהנחה שלא מדובר ב"בודי- בילדינג" מקצועי, אפשר להסתפק ב 2-3 אימוני התנגדות בשבוע.

עכשיו אתם מסתכלים בעין עקומה ואומרים לעצמכם "באיזה סרט ?", כי למי יש זמן? הפיתרון הוא לאחד חלק מהאימונים. לדוגמא, אימון של הליכה מהירה ומיד אחריו שיעור של חיזוק הגוף בסטודיו או לחילופין אימון ריצה ומיד אחריו תרגילי התנגדות שאפשר לעשות גם בבית או בפארק.

כך תוכלו בפרק זמן של בין שעה לשעה וחצי להספיק לעשות אימון מלא שנותן מקסימום תועלת.

Share

אין תגובות:

פרסום תגובה