Hebrew English

טכניקת ה Double push וסודות הטכניקה הנכונה

-הכתבה כתובה בלשון זכר, אך מיועדת למחליקות באותה המידה.
- הכתבה תפורסם בחלקים , מידי שבוע.

בתור מישהו שעובד על הטכניקה מזה כשנתיים ללא הפסקה, ישבתי ובהיתי שע' במסך , דרך YouTube או סרטונים כאלה ואחרים של מחליקים, זה לא תמיד היה מובן ב 100%, לכן אני נעזר במחליק עלית שבחר להעביר את ההדרכה באופן מסודר, ע"פ פירוק הטכניקה לשלבים, הסברים עם תמונות וכל הנוגע לכך.
** חשוב לי לציין, תהליך הלמידה הוא ארוך ודורש אימונים רבים, אל תמעיטו בזה אחרת התוצאות לא תמיד יהיו ב 100% מדייקות או יעילות **

בשלב ראשון -
עלייך לעבוד על זווית חיצונית , בשמה המקצועי - Outside Edge
ברגע שתעבוד על Edge כמו שצריך , ובלבד עליו, אתה עושה את הצעד הראשון בהיותך מחליק טוב יותר.

להלן דוגמא, אם נחשוב טוב, כולנו רואים מחליקים שעובדים טכנית בצורה הזו.
הרשו לי לציין, היא גרועה ביסודה ולא נכונה.
הדחיפה לצד נעשית כאשר כף הרגל/ הקרסול נוטה פנימה, יותר נכון "קורס"



בתמונה הבאה, ניתן לראות את ההחלקה על החלק החיצוני של הרגל בזווית שנוטה החוצה.
בתמונה הימנית, ניתן לראות כיצד נראה Edge חיצוני בצילום אחורי.


כשהתחלתי להחליק, כמו כולם, קרסתי בצורה נוראית, כל מה שעשיתי היה לרדוף אחרי מחליקים מהירים ולנסות לשמור על הקצב שלהם, היום אני יודע, זו הייתה הדרך הלא נכונה ללמוד.

ברגע שהבנתי, הפנמתי שהדרך ללמוד היא להתאמן באופן סדיר , לא משנה המהירות, העיקר לעבוד על שיפור הטכניקה הבסיסית, למרות שראיתי מחליקים ורוכבי אופניים עוקפים אותי, ידעתי שהמטרה הסופית יותר חשובה.

זה המקום לציין שקבוצות ההחלקה הקיימות בארץ הן בדיוק המקום החברתי שבו מחליקים לאט וניתן לעבוד על טכניקה בכיף, מבלי כמובן שהאגו ייפגע :-)

העבודה על Edge חיצוני, גרמה תחילה לכאבים, השרירים אט אט גם החלו להתפס מידי פעם שהייתי מגזים, אך אל חשש, אני מבטיח לכם, בסוף הרגל מתחזקת, הכאבים עוברים והזוויות נהיות רק יותר ויותר חדות ומהנות.

חשוב לזכור , כל נעל בנויה באופן שונה על פי החלטת היצרן, בנעל מסוג אחד יותר קל להכנס לזווית יותר חדה מאשר נעל אחרת מסיבות שונות של קשיחות הנעל וכדומה.

בעיה רצינית בנושא היא שהמחליקים (כן, כולל אותי בניהם) תמיד נוטים לחשוב שאנחנו עושים את הפעולה נכון ואחרי 2 דחיפות נכונות, מגיעה ההחלטה שמעכשיו אתה מחליק הכי נכון והכי טוב.

ללא אימון קבוע, למשך זמן מה, באופן רציני, זה תמיד יישאר בגדר המחשבה למרות שבפועל , זה יהיה לא נכון.

צורת האימון הטובה לזה, היא דרך מהירות משתנה או בשמה השני אימון Interval, המטרה כמובן להגיע למהירות המקסימלית שלך תוך כדי שימוש ב Edge חיצוני.

על מנת לתרגל את הרגליים לעמידה נכונה, וכמובן לזווית החלקה נכונה, תמיד חשוב לעמוד עם הרגליים (בכל עצירה או עמידה) כאשר הרגליים מונחות בזווית חיצונית, כפי שניתן לראות בתמונה מטה.

חלק 2 , יגיע בהמשך לאחר שתעבדו על זה.

אל תשכחו, הדרך לטכניקה נכונה, עוברת דרך מספר שלבים שבסופם המטרה לחבר הכול יחד לטכניקה נכונה.

ע"י שימוש בטכניקה נכונה, ניתן להגיע ולשמור למהירות גבוהה (ולא משנה רמת המחליק) באופן שדורש פחות אנרגיה וכוח.

במידה וסיימתם להתאמן על החלק הראשון - ניתן להמשיך ל סודות הטכניקה הנכונה חלק 2


Share

אין תגובות:

פרסום תגובה